Alla inlägg under september 2010

Av erika - 22 september 2010 15:26

Två månader kvar idag! Herregud vad tiden bara rusar iväg!

Idag har jag fixat recept på Dukoral. Vaccin mot kolera. De flesta säger att man inte behöver det men många säger även att det är bra. Så vafan! Det kostar inte så mycket så jag tänkte iaf ta det.


I veckan ska vi ta andra dosen twinrix och en spruta mot tyfoid. Vi tänkte skita i att ta sprutan mot japansk encefalit. Vi kör med myggmedel och impregnerat myggnät istället, om vi nu ska besöka ställen där det finns risk för sjukdomen.


Igår läste jag lite resebloggar, man får ganska mycket inspiration. Ett par hade besökt en skola i kambodja och hjälpt dom med engelska. Dom hade också köpt med sig massa pennor och papper till barnen, som självklart blev helt överlyckliga. Känns som en väldigt liten och enkel sak som man kan göra för att göra barnen glada. Kan man hjälpa till på nått sätt så gör vi gärna det.


Vi kommer antagligen se allting med andra ögon efter den här resan. Visst, vi ska sola, bada och ha det bra men även försöka se andra sidan av allting. Det tror jag är nyttigt.


/Erika&Camilla

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards